CREEM EL NOSTRE PROPI EMOCIONARI

Fa uns dies, vaig rebre aquest meravellós llibre que em van enviar uns amics. Ha sigut una vertadera emoció i una alegria per a mi, rebre un exemplar d'aquest Emocionari. 

Aquest atractiu llibre, il·lustrat al més mínim detall per més de 20 il·lustradors, és un bon recurs educatiu per a aquells pares i docents que desitgen que els seus fills coneguen les seues emocions i puguen desenvolupar la intel·ligència emocional. És més, a través d'aquest llibre, els pares també poden aprendre a identificar el que senten els seus fills i establir un diàleg emocional i més pròxim amb ells.



En el Emocionari es representen 42 emocions i cada entrada es troba acompanyada amb una imatge creativa que representa l'emoció i amb una breu descripció de les característiques de cadascuna. Aquestes emocions són les següents:

  1. Amor, Alleujament, Remordiment, Por.
  2. Desemparament, Entusiasme, Enveja, Tendresa.
  3. Serenitat, Culpa, Sorpresa, Soledad.
  4. Eufòria, Desig, Odi, Felicitat.
  5. Vergonya, Fàstic, Nostàlgia, Desànim.
  6. Satisfacció., Ira, Alegria, Inseguretat.
  7. Hostilitat, Melancolia, Decepció, Orgull.
  8. Irritació, tristesa, timidesa.
  9. Acceptació, avorriment, frustració, plaer.
  10. Tensió, compassió, confusió, incomprensió, il·lusió, admiració i gratitud.

CREEM EL NOSTRO EMOCIONARI!

És l'hora de crear el nostre propi emocionari basant-nos en l'original que hem presentat. 
Aquesta dinàmica no té molt misteri, i com no, aquesta esta pensada per a treballar-la a l'aula d'infantil. La meua intenció és treballar una emoció a la setmana (alguna setmana puntual que es tinga una mica més de temps, dos, ja que l'itinerari té 42 emocions i seria important treballar-les totes durant el curs).
La meua idea de com treballar el projecte emocionari en classe és la següent:

1. Preparar un mural/racó fix a l'aula, que es mantindrà durant tot el curs, i on tindrem exposada l'emoció que trebal
lem aqueixa setmana (el seu títol i la seua il·lustració en gran, la seua definició, i les idees que vagen sorgint).

2. Presentar i treballar l'emoció per etapes durant la setmana:
El primer dia "només" exposar la il·lustració de l'emoció en el mural i incitar-los que endevinen l'emoció a partir dels elements gràfics (personatges, la qual cosa transmeten, la qual cosa pot haver succeït...). No generarem debat el primer dia, ja que la meua intenció no és que donen amb la solució a la primera entre tots. Vull que al llarg del dia vagen observant la il·lustració, donant curs a la seua imaginació, desenvolupant la seua creativitat o, fins i tot, remenant hipòtesi amb altres companys de classe.

El segon dia, entre tots, i a partir de les seues conclusions, donarem amb la solució de l'emoció. Llavors, llegirem i analitzarem el text de l'emoció (què significa, vincularem l'explicat amb el dibuix i amb l'experiència del xiquet, identificarem moments en què han sentit aqueixa emoció, etc.). 

I a partir d'ací, perquè cada setmana improvisarem i treballarem en funció del temps que tinguem i de com ens organitzem. Una setmana treballarem l'emoció en dos dies més intensament, una altra setmana l'abordarem quatre dies durant menys temps, a vegades ho farem des d'una perspectiva més oral, altres vegades incidirem més en l'expressió escrita i aprofitarem per a afegir idees al nostre mural... L'important és gaudir-ho!

3. Per últim, elaborarem el nostre propi emocionari: tot el material que sorgisca del nostre projecte (la il·lustració, la definició, els exemples de quan hem sentit cada emoció, etc.) configurarà el nostre propi *emocionario de classe, que podrem consultar sempre que ens abellisca.

Espere enganxar als xiquets amb aquest projecte i, sobretot, ajudar-los a identificar i expressar les seues emocions!


Comentaris

Entrades populars